Instagram Kuali Trending kuali.trending pics

Kuali Trending
@kuali.trending

  • 37Media
  • 200Followers
  • 304Followings

Kuali Trending WaaaaahhhhhhDelicious!!!!

  • 12.10.2017 12:17
  • 0

Waaaaahhhhhh Delicious!!!!

Kuali Trending Good evening uolllssssss!!!!!!! Admin mmg lama dh ngidam sotng stim Al

  • 05.10.2017 12:48
  • 0

Good evening uolllssssss!!!!!!! Admin mmg lama dh ngidam sotng stim Ala thai ni... skali jumpe video.. punye la terliur tengok... tp xde resepi.. so admin pon pelan2 la tulis ape resepi dia.. semangat x??? Hahahaha Apelagi! Jom try!!!!! Resepi Sotong Stim Ala Thai Bahan : Sos 15 Tangkai Cili padi 4 Ulai Bawang Putih 3 Tangkai Akar Daun Ketumbar (dibersihkan sepenuhnya) 1 tbsp Gula 1 tbsp Sos ikan 3 biji Limau nipis (jus sahaja) 1/2 biji Limau nipis (isis dipotong dadu) 3 Tangkai daun Ketumbar dihiris halus Sotong Steam 4 Ekor Sotong (saiz sederhana besar) 2 Batang Serai 1 Inci Halia 15 Helai daun Limau nipis Cara : 1. Stimkan sotong diatas semua bahan 2. Tumbuk cili padi, bawang putih, akar daun ketumbar sehingga hancur. 3. Campurkan dengan semua bahan yang lain. 4. Siramkan sos ke atas sotong yang telah di stim 5. Hidangkan Credit to @chumnan101

Kuali Trending Hai semua!!!!! Bukak2 FB td nmpk resepi ni dar AFC... nampak yummmyyyy

  • 05.10.2017 04:56
  • 0

Hai semua!!!!! Bukak2 FB td nmpk resepi ni dar AFC... nampak yummmyyyyy... Jom try!!! Resepi Cheesebake Nasi Kari Hijau BAHAN-BAHAN 2 sudu mentega 2 sudu tepung biasa 3 sudu kecil pes kari hijau 200 mililiter santan 2½ cawan masak nasi Jepun 200 gram daging cincang ½ cawan Kacang Hijau 2 ulas Bawang putih, cincang halus 1 sudu Sos ikan 2 Telur 1 cawan keju Mozzarella parut KAEDAH 1. Panaskan oven ke 200C 2. Tambah 1 sudu besar minyak masak ke kuali besar di atas api yang besar, dan goreng daging cincang sehingga dimasak. Masukkan bawang putih dan kacang kemudian tumiskan, kemudian kacau bersama sos ikan. Ketepikan 3. Dalam kuali yang sama, cairkan mentega di atas api sederhana dan tambah tepung kosong. Kacau bersama tepung sehingga pekat. Masukkan pes kari hijau dan goreng sehingga harum. 4. Tuangkan dalam santan dan gaul sehingga pekat. Masukkan campuran daging lembu dan kacang yang dicincang kepada sos kari 5. Masukkan nasi ke dalam campuran kari dan kacau sehingga rata. Keluarkan dari api. Rasa dan perasakan dengan garam jika perlu 6. Sapukan Mentega dalam dua bekas individu. Letakkan nasi ke dalam bekas, mewujudkan telaga kecil di tengah 7. Tabur keju parut di atas nasi, biarkan hos kosong 8. Pecahkan satu telur ke dalam setiap telaga. Bakar selama 15-20 minit, sehingga telur hanya dimasak, tetapi kuning telur masih berair Kredit to @asianfoodchannel

Kuali Trending Hai smue!!!! Kat opis tadi, ade kawan admin bg rasa sira pisang, resep

  • 03.10.2017 17:53
  • 0

Hai smue!!!! Kat opis tadi, ade kawan admin bg rasa sira pisang, resepi org kelantan katenye.. Ya Allah... sedap amat... so besungguh la admin cr resepi ni.. skali jumpe!!! Tq @masakwithpassion.. Jom try!!! Sira pisang batu Bahan2 Pisang Gula Garam Perwarna kuning Bunga cengkih Daun pandan Caranya: Boleh lihat di video ya Kredit Video Dan Resepi : @masakwithpassion

Kuali Trending Hi smue!!! Makan ape dinner ni?? Jom masak kuey tiew kungfu!!!! KUEY T

  • 02.10.2017 13:34
  • 0

Hi smue!!! Makan ape dinner ni?? Jom masak kuey tiew kungfu!!!! KUEY TEOW KUNGFU Resepi: - 1 bungkus kuey tiaw (dibahagi tiga/empat) - 2- 3 biji telur - 1 sk serbuk lada putih - 3 ulas bawang putih - 1 bahagian dada ayam - 3 ekor sotong - 5-6 ekor udang - 1/2 cawan lobak merah - 1 mangkuk sawi - 4 biji anak jagung - 1 sb serbuk lada putih - 1/2 kiub ayam - 400 - 500ml air - 2 sb tepung jagung - 2 sb sos tiram - 2 sk garam Cara-cara Sila lihat video Credit to @limaunipisofficial

Kuali Trending Hai uollsss!!!! Jom buat onion rings!!!! Kita tmbah cheese lg.. mesti

  • 02.10.2017 10:22
  • 0

Hai uollsss!!!! Jom buat onion rings!!!! Kita tmbah cheese lg.. mesti meleleh!! Hihihihi.. Gegelang Bawang bersama Mozzarella Cheese BAHAN-BAHAN 2 bawang putih besar 3-4 hirisan mozzarella keju 2 cawan tepung 5 biji telur 2 cawan serbuk roti Minyak, untuk menggoreng Sos marinara PENYEDIAAN 1. Kupas dan potong bawang menjadi bentuk gelang 1 sentimeter. Pisahkan setiap satu. 2. Potong mozzarella cheese menjadi 4 jalur. 3. Letakkan gelang bawang yang kecil di tengah yang lebih besar. 4. Isikan jurang antara gelang bawang dengan cheese mozzarella. Ulang dengan gelang bawang yang masih tinggal dan bekukannya selama 1 jam. 5. Letakkan tepung, telur, dan serbuk roti dalam tiga mangkuk berasingan. 6. Masukkan setiap gelang yang disediakan ke dalam tepung, kemudian telur, kemudian serbuk roti, kemudian kembali ke telur, dan terakhir kali ke dalam serbuk roti. Ulangi dengan gelang bawang yang tersisa. 7. Panaskan minyak dalam periuk. 8. Gorengkan gegelang sehingga coklat keemasan, berhati-hati agar tidak menggoreng mereka terlalu lama kerana keju boleh cair sepenuhnya. 9. Tuangkan ke atas tuala kertas, kemudian dihidang bersama dengan sos marinara! Credit to @buzzfeedtasty

Kuali Trending Haii anak2... pagi ni kita breakfast makan roti jala nak? Xde acuan? N

  • 01.10.2017 04:25
  • 2

Haii anak2... pagi ni kita breakfast makan roti jala nak? Xde acuan? No worries.. kita buat sendiri je!!! Jom try!!!! Bahan-bahan 2 cawan tepung 1 tbsp garam 1 tbsp kunyit 2 biji telur 1 cawan air 1 cawan santan Cara-cara memasak Boleh lihat video Credit to @tasty.my

Kuali Trending Salam semua!!! Hari ni admin nk masak jagung cheese viral!!! Khas utk

  • 30.09.2017 08:01
  • 2

Salam semua!!! Hari ni admin nk masak jagung cheese viral!!! Khas utk anak2.. mesti dorg suka!!! Jom try!!! Bahan2 1) Jagung segar 2) Cheddar Cheese 3) Susu Segar Penuh Krim 4) Susu Pekat Manis 5) Butter 6) Yogurt Segar Cara2 memasak boleh lihat video.. Credit to @mahamahu

Kuali Trending Haiiiiii!!!! Admin nmpk resepi ni hari tu, tapi lupa nak share.. hihih

  • 29.09.2017 18:52
  • 0

Haiiiiii!!!! Admin nmpk resepi ni hari tu, tapi lupa nak share.. hihihi Resepi Tauhu Goreng Telur Asin Sedap nih... jom try!!! Bahan-bahan: • 5 ketul tauhu dipotong berbentuk kiub • 2 sudu besar tepung ubi • 2 biji putih telur ayam • 3 biji kuning telur masin . Cebisan roti . Minyak • Daun bawang Cara-cara: 1) Salut tauhu dengan telur ayam, tepung ubi dan serbuk roti. 2) Panaskan minyak 3) Goreng tauhu tersebut sehingga kekuningan dan toskan minyak. 4) Kemudian lenyekkan kuning telur masin dengan sedikit minyak sayur. 5) Panaskan kuali semula 6) Masukkan kuning telur masin dan daun bawang. 7) Akhir sekali, masukkan tauhu yang telah ditos tadi dan gaulkan sehingga rata. Credit to Telur Masin Turun Temurun Laris

Kuali Trending Morning all!!!!! Di hari yg bz.. admin akan cr resepi yg mudah!!! Rese

  • 29.09.2017 05:50
  • 0

Morning all!!!!! Di hari yg bz.. admin akan cr resepi yg mudah!!! Resepi Pancake Pisang Bahan-bahan 1 Telur 1 pisang Cara membuat Campurkan pisang dan telur bersama dalam pemproses makanan sehingga sebati. Panaskan kuali yang tidak melekat pada api yang rendah dan tuangkan adunan. Masak selama api kecil selama kira-kira 5 minit atau sehingga gelembung muncul di tengah. Terbalikkan penkek menggunakan spatula dan masak selama 5 minit. Hidangkan penkek dengan buah dan madu atau sirap maple! Credit to @kincommunity

Kuali Trending Hari ni banyak ilmu baru yg admin blaja.. tq to @seminitresepi utk smu

  • 28.09.2017 09:53
  • 0

Hari ni banyak ilmu baru yg admin blaja.. tq to @seminitresepi utk smue ilmu tu ya.. Untuk anak2.. akan dpt full video lepas ni.. yayyyy!!! So time to bake!!!! Resepi Kek Pavlova.. Jom try!!! Bahan-bahan * Meringue 
4 biji telur putih 
200 g gula castor 
1 sudu makan tepung jagung 
1 sudu makan cuka 
1 sudu teh esen vanilla * Topping 
2 cawan whipped cream 
4 sudu makan susu kambing (Jenama Lazz) 
Strawberry 
Blueberry Cara Membuat Langkah 1 * Pukul telur sehingga kembang. Masukkan gula castor sedikit demi sedikit dan esen vanilla semasa memukul telur. Langkah 2 * Apabila sudah kembang “fluffy” gitu, masukkan tepung jagung dan cuka kemudian kacau sebati. (meringue)
Langkah 3 * Letakkan meringue tadi ke atas kertas minyak dan bentukkan seperti kek. Bakar dengan suhu 120°C selama 2 jam. (Pastikan panaskan oven terlebih dahulu)
Langkah 4 * Campurkan whipped cream dan susu kambing kemudian pukul sehingga kembang.
Langkah 5 * Sapu krim topping di atas kek pavlova yang sudah dimasak dan taburkan buah strawberry dan blueberry.
Langkah 6 * Sejukkan dan sedia dihidang. Credit to @seminitresepi

Kuali Trending Hi anak2!!! Breakfast ape pg ni... jom admin share resepi simple... Re

  • 28.09.2017 06:01
  • 0

Hi anak2!!! Breakfast ape pg ni... jom admin share resepi simple... Resepi Nasi Goreng Cina Jom try!! Bahan-bahan: - 2 cawan nasi putih - 4 ulas bawang putih - 1/2 biji bawang merah - Ayam - Udang - 2 biji telur - Sayur campur - Garam - Lada putih - Minyak bijan Cara-cara: 1. Panaskan minyak bijan. 2. Tumis bawang putih dan bawang merah. 3. Masukkan ayam dan tumis hingga masak. 4. Masukkan udang dan tumis hingga masak. 5. Masukkan sayur campur; gaul. 6. Masukkan garam dan lada putih; gaul. 7. Masukkan telur, dan biarkan masak. 8. Masukkan nasi dan gaul hingga sebati. 9. Hidang! Credit to @seismikmakan

Kuali Trending Hai smue.. lambat skit pos harini.. hihihihi.. resepi kali, request by

  • 27.09.2017 19:46
  • 0

Hai smue.. lambat skit pos harini.. hihihihi.. resepi kali, request by admin punye officemate.. Kek Batik Oreo!! Jom try!! Bahan-bahan: - 2 cawan Milo - 3 sudu besar serbuk koko - 250g mentega - ½ tin susu pekat - lebih kurang 30 keping biskut Marie (dipatah-patahkan) - 2 paket biskut Oreo (setiap biskut dipotong empat) Cara-cara: 1. Dengan api kecil, cairkan mentega 2. Tambah susu pekat dan gaul sehingga sebati 3. Tambah Milo dan serbuk koko, dan gaul sehingga tiada ketulan 4. Tutup api; masukkan biskut Marie yang dipatah-patahkan dan gaul 5. Masukkan separuh adunan ke dalam baking tin 6. Tabur kepingan Oreo ke atas adunan 7. Masukkan separuh lagi adunan dan ratakan 8. Hias dengan kepingan Oreo 9. Masukkan ke dalam peti sejuk semalaman 10. Untuk hidang, celup pisau dalam air panas dan potong mengikut saiz yang diingini Credit to @seismikmakan

Kuali Trending Lama dah admin xmakan laksam.. jom try masak!! Jom jom!!! Bahan- bahan

  • 27.09.2017 08:41
  • 0

Lama dah admin xmakan laksam.. jom try masak!! Jom jom!!! Bahan- bahan (laksam): - 3 cawan tepung beras - ½ cawan tepung gandum - 3 cawan air panas - 2 cawan air biasa Bahan-bahan (kuah): - 400g ikan kembung rebus - 2 biji bawang besar - 5 ulas bawang putih - 1 inci halia - 1 cawan santan - 1 sudu kecil lada hitam - 1 asam keping - Garam - Gula Santan cair Bahan-bahan hidangan: - Sambal belacan - Ulam: Kacang panjang, bunga kantan, timun, dan daun kesum Cara-cara: 1. Gaul tepung beras dan tepung gandum dengan air sehingga sebati. 2. Sapu minyak pada loyang dan kukus adunan hingga menggelembung. 3. Biarkan sejuk. Kemudian gulung dan potong. 4. Kisarkan ikan kembung rebus, bawang merah, bawang putih, halia dan lada hitam bersama santan. 5. Dalam periuk, didihkan bahan kisar. 6. Tambahkan santan cair. 7. Masukkan asam keping, garam, dan gula. 8. Hidangkan laksam dengan sambal belacan dan ulam. Credit to @seismikmakan

Kuali Trending Memalam ni.. pekena mushroom sup ngan garlic bread sedap nih.. diettt?

  • 26.09.2017 15:54
  • 0

Memalam ni.. pekena mushroom sup ngan garlic bread sedap nih.. diettt??? Admin diet?? Xmungkin... hihihihi Jom buat mushroom soup ala piza.. yummy!!! Bahan-bahan: - 200g cendawan - 2 sudu besar mentega - 1 biji bawang Holland - 2 ulas bawang putih - 1 sudu besar tepung gandum - 1 sudu besar daun thyme - 2 cawan stok ayam - ½ cawan krim - Lada hitam - Garam Cara-cara: 1. Cairkan mentega. Masukkan cendawan dan garam (½ sudu kecil), masak lebih kurang 10 minit. 2. Masukkan bawang Holland, bawang putih, 1 sudu kecil thyme, dan masak 5 minit. 3. Masukkan tepung gandum dan kacau selama 2 minit. 4. Masukkan stok ayam, biar masak lebih kurang 15 minit. 5. Blend sup hingga halus. 6. Masukkan sup kembali ke dalam periuk; masukkan krim. 7. Masukkan garam (½ sudu kecil) dan lada hitam (½ sudu kecil). 8. Hidang! Kredit to Seismik Makan

Kuali Trending Arini dapat nasi arab best nih.. tapi nk g bli, blom gaji lagi.. skali

  • 26.09.2017 07:09
  • 0

Arini dapat nasi arab best nih.. tapi nk g bli, blom gaji lagi.. skali terjumpe resepi mudah ni.. jom try!!! RESEPI NASI ARAB POWER!!!! Bahan untuk nasi: 2 1/2 cawan beras basmathi ~ cuci dan rendam 1/2 jam 4 cawan air rebusan ayam ~ sukatan air ikut beras masing2 garam secukup rasa 2 sb minyak sapi pewarna kuning dan oren Bahan yg disangai dan dikisar kering: 1/2 sm jintan manis 1/2 sm jintan putih 1/2 sm bunga cengkih 1/2 sm lada hitam 1/2 sm biji ketumbar 1/2 sm buah pelaga Bahan untuk ditumis: 1 biji bawang besar ~ dihiris halus 3 ulas bawang putih ~ dihiris halus buah pelaga kayu manis bunga lawang Caranya: 1. Panaskan minyak sapi dalam kuali, masukkan bahan tumis. Tumis hingga kekuningan. 2. Masukkan bahan yg dikisar, gaul sebati. 3. Masukkan beras yg telah ditoskan, goreng sekejap hingga sebati. 4. Masukkan dalam rice cooker, masuk air rebusan ayam, garam dan masak seperti biasa. 5. Bila dah kering, letak pewarna di atas nasi, jangan dikacau, nanti nasi hancur. 6. Bila nak dihidangkan, baru gaul nasi, biar bercampur warna. Resepi Ayam: ( saya settlekan yg ni dulu, perap....kemudian baru masak nasi) 1 ekor ayam ~ saya belah 4, dikelar2 bahagian dada kemudian direbus untuk mendapatkan stok ayam. garam dan gula secukupnya Bahan dikisar: 3 in halia 2 biji kunyit hidup ~ guna yg serbuk pun ok 1 sm jintan manis 1 sm jintan putih 2 sm ketumbar 1 sm buah pelaga 1 biji bawang besar 6 ulas bawang putih Caranya: 1. Gaul rata bahan dikisar pada ayam. Masukkan garam dan gula. Perap selama 2 - 3 jam ~ lagi lama lagi bagus. 2. Panggang atau bakar ayam hingga masak. Resepi Salad: 1 - 2 biji tomato * 1 batang mentimun* 1 batang lobak merah* 1 biji bawang besar* ~ * didadu lada hijau dihiris garam, gula dan cuka secukupnya ( campur semua bahan, perasakan masin, manis dan masam secukupnya) Air Asam: 3 biji cili merah 5 biji cili api 1 b 1 biji buah tomato 1 biji bawang besar sedikit belacan garam dan gula jus limau nipis @ air asam jawa sedikit air masak ~ untuk mesin bahan (campur semua bahan, mesin hingga halus dan hidangkan) Credit to: Naimah Md Ludin (resepi) Credit Video to : NasiArabAzriman Credit to FB Lentik Dara Penang

Kuali Trending Tetibe teringin makan no bake oreo cheesecake.. Dulu pernah try dh res

  • 25.09.2017 16:15
  • 2

Tetibe teringin makan no bake oreo cheesecake.. Dulu pernah try dh resepi dari @tasty ni.. mmg senang and sedap.. cari balik gambar yg admin buat dulu, xtau letak mana... haahhahaha Resepi Oreo Cheesecake tanpa Bakar!!! Jom try!!! Hidangan 6-8 BAHAN-BAHAN 36 kepung biskut oreo 5 sudu besar mentega cair 800 gram krim keju ⅓ cawan gula 1 sudu besar esen vanila 1 cawan susu (suam) 8 gram gelatin PENYEDIAAN * Pisahkan krim dari biskut oreo ke dalam 2 mangkuk yang berbeza. * Letakkan biskut ke dalam beg plastik dan hancurkannya ke dalam serbuk halus dengan penggolek. Ketepikan 1/2 cawan serbuk untuk hiasan. * Tuangkan serbuk biskut ke dalam mangkuk dan dicampurkan dengan mentega cair, gaul sehingga tekstur seperti pasir basah. * Serbuk biskut ditekan supaya sama tebal di dalam kuali springform 9 inci. Ketepikan. * Dalam periuk sederhana di atas api yang rendah, campurkan bersama krim keju, gula, krim oreo, dan esen vanila, kacau sehingga tiada ketulan. * Dalam cawan ukur, campurkan susu dengan gelatin sehingga sebati. Tuangkan susu itu ke dalam campuran krim keju, terus kacau sehingga campuran mula menjadi gelembung sedikit. Keluarkan dari haba. * Tuangkan campuran di atas serbuk biskut yg ditekan tadi. Menggunakan spatula atau sudu, rata bahagian atas. * Taburkn serbuk biskut yang disimpan tadi di atas kek keju. kemudian simpan selama sekurang-kurangnya 4 jam. * Buka springform pan, hiriskan dan hidangkan!!! Credit to Tasty

Kuali Trending Pepg ni.. dak opis admin kecoh pasal puyuh salai.. wahhh.. terliur adm

  • 25.09.2017 06:33
  • 0

Pepg ni.. dak opis admin kecoh pasal puyuh salai.. wahhh.. terliur admin dgr.. ape lg.. trus la cr resepi.. Seperti biase.. mestilah admin share ngan anak2.. hihihi RESEPI PUYUH SALAI MASAK LEMAK CILI API. BAHAN-BAHAN : 6 ekor puyuh salai 2 biji kelapa parut ambil santan yg pekat 5 biji ubi kentang - kupas kulit dan belah 4 5 batang serai-dititik 1 keping asam keping yang kecil Garam secukup rasa BAHAN DITUMBUK LUMAT : 10 biji cili api 5 cm kunyit hidup CARA MEMASAK : 1. Puyuh dipotong 2 dan di ketepi kan dulu . Masukkan bahan ditumbuk ke dalam periuk berisi santan pekat , serai , asam keping dan ubi kentang . Kacau semua bahan dan biarkan sampai kuah masak dan ubi kentang menjadi empuk . Masukkan semua puyuh tadi serta gaul bagi rata kuahnya kemudian masukkan garam secukupnya dan biarkan kuah mendidih serta puyuh sebati dengan kuah . * Kalau suka kuah yang banyak tambah la lagi santan . Kredit to Resepi Bonda Kredit video to @conteng.tangan FB Hasmira Ismail